مصارف شیلنگ پنوماتیک

شیلنگ پنوماتیک

شیلنگ‌ها و لوله های پنوماتیک به طور مرتب در سیستم پنوماتیک استفاده می‌شوند و مسیری را برای حرکت هوا در سراسر سیستم فراهم می‌سازند. شیلنگ پنوماتیک هوای فشرده را به اجزای مختلف پنوماتیک در یک سیستم مانند شیرها، ابزارها و سایر دستگاه‌ها می‌‌رساند. انتخاب بهترین اتصالات پنوماتیکی تا حد زیادی به فشار عملیاتی مورد نیاز شما برای اجرای سیستم بستگی دارد. طیف گسترده ای از شیلنگ و لوله پنوماتیک با مواد و اندازه های مختلف وجود دارد، بنابراین مهم است که تفاوت بین آن‌ها را تشخیص دهید تا مناسب ترین مورد را برای نیاز خود خریداری نمایید.

شیلنگ پنوماتیک

شیلنگ و لوله اغلب به جای هم مورد استفاده قرار می‌گیرند اما آن‌ها تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند. شیلنگ یک مجرای انعطاف پذیر با ساختار چند لایه است. از آنجایی که شیلنگ ها به دلیل فرسودگی و پارگی به طور مکرر تغییر می‌کنند، اتصالات پنوماتیک شیلنگ‌ها بسیار محکم بوده و به راحتی جدا نمی‌شوند تا طول عمر سیستم افزایش یابد. شیلنگ ها با سیم‌های و بافت‌های تعبیه شده در ساختار درونی، تقویت می‌شوند تا تحمل فشار بیشتری داشته باشند. شیلنگ دو جداره برای کاربردهای فشار بالا مناسب است و هم چنین گزینه مناسبی در کاربردهای ساختمانی و کشاورزی هستند. این شیلنگ‌ها از هر جنسی که باشند مستحکم، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر پیچ خوردگی هستند.

لوله پنوماتیک

لوله پنوماتیک اغلب چیزی بین شیلنگ و لوله‌ها است. لوله‌های پنوماتیک نسبتاً سفت و سخت هستند اما درجاتی از انعطاف پذیری را نیز نشان می‌دهند. لوله پنوماتیک در صنایع پزشکی، دارویی و صنعتی کاربرد دارند. به عبارت ساده‌تر، لوله‌های پنوماتیکی جایگزین رایج‌تر و اقتصادی‌تری برای شیلنگ پنوماتیکی هستند اما برای مکان‌هایی که نیاز به انعطاف پذیری بیشتری است، کاربردی نخواهند بود.

در ادامه متریال‌های اولیه در ساخت شیلنگ پنوماتیک به همراه کاربرد آن‌ها ذکر شده است که می‌توانند به شما کمک کنند انتخابی بهتر داشته باشید.

شیلنگ پلی اورتان

محبوب ترین نوع شیلنگ و لوله پنوماتیک، شیلنگ پلی اورتان است. مقاومت بالا در برابر سایش، انعطاف پذیری و جنس مستحکم آن از جمله نکات مثبت شیلنگ های پلی اورتان هستند و توانایی تحمل فشار کاری 150 یا بالاتر را دارند. این شیلنگ‌ها با چندین رنگ در دسترس هستند تا به شناسایی آسان مدارهای پنوماتیک کمک کنند. علاوه بر این در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند که باعث می‌شود آن‌ها برای استفاده در فضای باز نیز مناسب باشند.

شیلنگ پی‌وی‌سی

پلی وینیل کلراید (PVC) شفاف، سبک و انعطاف پذیر است. به طور کلی پلی اورتان و پی وی سی انعطاف پذیرترین متریال‌ها در ساخت شیلنگ‌های پنوماتیک هستند. البته در نظر داشته باشید که PVC به سختی پلی اورتان نیست اما هنوز هم یک متریال بادوام، ارزان‌تر و بسیار انعطاف پذیر است که برای صنایع غذایی و دارویی مناسب است.

نایلون

شیلنگ و لوله پنوماتیک پلی امید یا نایلون در مقایسه با پلی اورتان و PVC انعطاف پذیری کمتری دارد؛ این ویژگی ها باعث می‌شود که شیلنگ و لوله نایلونی انتخاب مناسبی برای لوله کشی مستقیم و همچنین توزیع هوا در سراسر کارخانه باشد. نایلون دارای محدوده دمای بالا تا 200 درجه فارنهایت، همچنین فشار کاری 240-350 است. اگرچه این نوع انعطاف پذیری کمتری دارند، اما مقاومت زیادی در برابر مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهد.

پلی اتیلن

اگر به دنبال سبک‌ترین شیلنگ و لوله پنوماتیک هستید، پلی پروپیلن همان چیزی است که به دنبال آن هستید. لوله پلی پروپیلن آنقدر سبک است که در آب شناور می‌شود. این نوع شیلنگ، نسبتا کم هزینه است و خواص الکتریکی و مقاومت شیمیایی قابل توجهی دارد.  شیلنگ پلی اتیلن برای سیستم های پنوماتیک و تولیدی‌های مواد غذایی مناسب است. هم‌چنین مقاومت بالای آن در برابر اشعه ماوراء بنفش، پلی اتیلن را در رده گزینه‌های مناسب برای کاربردهای خارج از منزل قرار می‌دهد.

PTFE

شیلنگ و لوله پنوماتیک PTFE فشار کاری بالاتر و مقاومت حرارتی بیشتری را در مقایسه با تمام مواد فوق ارائه می‌دهد. این شیلنگ‌ها می توانند دمای 500 درجه فارنهایت و فشار کاری تا 372 را تحمل کنند. علاوه بر این آن‌ها در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم بوده و کاملاً با اتصالات پنوماتیک جفت می شوند. ویژگی دی الکتریک منحصر به فرد لوله PTFE ، آن‌ها را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در صنایع حساس به الکتریسیته ساکن می‌کند.

تهرانی مارکت طیف کاملی از شیلنگ و لوله های پنوماتیک را در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی محصولات موجود در تهرانی مارکت با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب خدمت شما عرضه خواهند شد. برای خرید انواع شیلنگ پنوماتیک، میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید و یا سفارش خود را مستقیما در وب سایت ثبت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *