انواع لاستیک نوار نقاله

لاستیک نوار نقاله

سیستم نوار نقاله را تقریبا در هر صنعت و هر کارخانه‌ای می‌توان مشاهده کرد. تمام صنایع تولید و پردازش نیاز به یک روش امن، قابل اعتماد و اتوماتیک برای حمل مواد یا محصولات از یک مکان به مکان دیگر دارند. مهم نیست که محصول مورد نظر قهوه است یا قطعات خودرو؛ در هر صورت نوار نقاله وظیفه جابجایی ذرات یا قطعات آن‌ را بر عهده خواهد داشت. با توجه به استفاده از نوار نقاله در صنایع مختلف، مدل‌های زیادی از نوار نقاله تولید شده است که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربفردی هستند.

هنگام خرید نوار نقاله باید محصولی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز خط تولید شرکت شما باشد. اگر می‌خواهید یک خرید آگاهانه انجام دهید، بهتر است ابتدا با انواع نوار نقاله و قطعات نوار نقاله آشنا شده و سپس انتخابی آگاهانه داشته باشید. انتخاب نوع صحیح نوار نقاله می‌تواند به افزایش سود خط تولید کمک کند، خط مونتاژ شما را بهینه‌تر کرده و به رشد کلی مجموعه یاری رساند. تسمه نوار نقاله از متریال‌های مختلفی مانند پی وی سی (PVC)، پی یو (PU)، لاستیک، برزنت و تفلون ساخته شده است. در این مقاله به معرفی انواع لاستیک نوار نقاله خواهیم پرداخت.

نوار نقاله لاستیکی چیست و چند نوع دارد؟

لاستیک نوار نقاله با ترکیب دو متریال منجید و لاستیک تولید شده و قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم ترکیبی مقاوم می‌سازد. به طور کلی تسمه این نوار نقاله دارای سه لایه است، لایه بیرونی و داخلی از جنس لاستیک و لایه میانی از جنس منجید است. قرار گرفتن منجید بین دو لایه لاستیکی، سبب بالا رفتن مقاومت تسمه شده و این امر منجر به افزایش طول عمر نوار نقاله می‌گردد. با وجود مقاومت بالا ، نوار نقاله لاستیکی بهترین انتخاب برای صنایع تولیدی سیمان، فرآوری مواد معدنی و فلزات است.

  • نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر سایش و خوردگی: نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر سایش، مقاومت بالایی در برابر انواع ضربات بیرونی و سایش از خود نشان داده و برای صنایعی مناسب است که سطح نوار نقاله در معرض فشار و سایش زیادی قرار می‌گیرند. این نوع نوار نقاله برای برای خط تولید کارخانه تولید سنگ آهک، شن و ماسه انتخابی ایده‌آل است.
  • نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر مواد شیمیایی: نوار نقاله مقاوم در برابر مواد شیمیایی، به راحتی با مواد وارد واکنش نشده و مقاومت زیادی در برابر آن‌ها دارد. همانطور که از نام این نوار نقاله پیدا است، انتخابی عالی برای محیط‌های اسیدی، بازی و سایر مواد شیمیایی است.
  • نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر روغن: زمانی که محصول انتقالی حاوی روغن است، بهتر است بر روی نوار نقاله لاستیکی خود یک لایه محافظ قرار دهید تا صدمات وارده به نوار نقاله به حداقل رسیده و طول عمر دستگاه افزایش یابد.
  • نوار نقاله لاستیکی مقاوم در برابر حرارت: نوار نقاله مقاوم در برابر دما برای کارخانجات تولیدی فولاد، سیمان و صنایع شیمیایی کاربردی است. این نوار نقاله بسته به نوع تسمه، تحمل درجه حرارتی بین 120 تا 180 درجه سانتی گراد را دارد.
  • نوار نقاله لاستیکی آج دار: برخی از کارخانجات دارای فضای کوچکتری بوده و مجبور می‌شوند نوار نقاله خود را با زاویه خاص نصب کنند. در برخی از کارخانجات هم محصولات بر روی سطح شیبدار قرار می‌گیرند تا روند جابجایی راحت‌تر باشند. در این خطوط تولید، نوار نقاله لاستیکی آج‌دار استفاده می‌شود که آج‌های قرار گرفته بر روی تسمه، مانع از لغزش محصولات قرار گرفته بر روی تسمه می‌شوند.

چنانچه برای خرید نوار نقاله مناسب نیاز به مشورت دارید، می‌توانید با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد. مهندسین با تجربه ما در … با سال‌ها فعالیت در زمینه طراحی خطوط تولید و فروش تجهیزات کاربردی در کارخانجات، به شما کمک خواهند کرد بهترین انتخاب را برای تولیدی خود داشته باشید.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *