سنگ شکن ها از چه قطعاتی تشکیل می‌شوند؟

سنگ شکن ها از چه قطعاتی تشکیل می‌شوند؟

بدون مواد معدنی امکان تولید محصولات زیادی وجود نداشت و بدون سنگ شکن معدن قادر به بهره برداری از مواد معدنی نبودیم. سنگ شکن‌ها بخش مهمی از تجهیزات کارخانجات مختلف هستند که سنگ‌های معدنی استخراج شده را به اندازه‌های کوچک‌تر رسانده و برای استفاده در کارخانه‌های مختلف دیگر آماده می‌کنند.

سنگ شکن‌ها با توجه به محل قرار گیری در خط تولید در سه دسته جای می‌گیرند:

سنگ شکن‌های اولیه: اولین سنگ شکنی که در خط فرآوری سنگ‌های معدنی نصب می‌شود، سنگ شکن‌های اولیه است که مواد خام خارج شده از دل زمین را به اندازه قابل استفاده در دستگاه‌های دیگر می‌رسانند. رایج‌ترین نوع سنگ شکن اولیه، سنگ شکن فکی است که با ظرفیت و توان بالای خود سرعت هر خط تولیدی را افزایش می‌دهد.

سنگ شکن‌های ثانویه: مواد خروجی از سنگ شکن فکی، برای یک مرحله دیگر خرد شدن به دستگاه‌های ثانویه منتقل می‌شوند. این سنگ شکن‌ها اندازه سنگ را کاهش داده و آماده مصرف می‌کنند. شناخته شده‌ترین نوع سنگ شکن ثانویه، سنگ شکن ضربه ای است که در هر ساعت حجم زیادی از مواد معدنی را خرد می‌کند.

سنگ شکن‌های ثالثیه: اگر هدف یک کارخانه تولید شن و ماسه و آسفالت باشد، باید از دسته سوم سنگ شکن‌ها، به نام ماسه سازها استفاده کند. این سنگ شکن‌ها مواد ورودی را به اندازه 0 الی 6 میلی‌متر کاهش داده و از آن‌ها سنگ ریزه‌هایی یکدست و کوچک می‌سازند.

سنگ شکن ها از چه قطعاتی تشکیل می‌شوند؟

قطعات سنگ شکن

فرقی نمی‌کند سنگ شکن در چه مرحله‌ای از خط تولید قرار گیرد، در هر صورت قطعات مختلف آن در برخورد با سنگ بوده و به مرور زمان امکان سایش و خرابی آن‌ها وجود دارد. برای اینکه سنگ شکن شما به عملکرد اولیه خود بازگردد، بهتر است قطعات خراب را تعویض کرده و مانع بیشتر شدن مشکلات سنگ شکن شوید. در حالت کلی مقاومت قطعات سنگ شکن بسیار بالاست و به راحتی دچار خرابی نمی‌شوند اما ضربات و برخوردهای حاصل از سنگ‌های ورودی به حدی شدید است که سایش آن‌ها بعد از چند وقت کاملا طبیعی است. سنگ شکن‌ها از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

قطعات سنگ شکن فکی: بغل بند، فک بند، فک ثابت، فک متحرک، ماردون، یاتاقان فک، توگل فک، ناودانی کوتاه، بلبرینگ، الکتروموتور و …
قطعات سنگ شکن هیدورکن: اسپایدر بلند، منتل، تاپشل، کانکیو، بوش، هد سنتر، کف گرد تخت، پیستون، بوش استیل، بلبرینگ و …
قطعات سنگ شکن ضربه‌ای: روپوش روتور، سقفی، بغل بند، چکش، سقفی کوبیت، جا سندانی، سندان توپر دو پیچ خشاب، چکش کوبیت، روتور، سندان، بوش و ….
قطعات ماسه ساز: بلبرینگ، ضربه گیر ماسه ساز، بوش ماسه ساز، سندان، دریچه ماسه ساز، پین، شوت میانی ماسه ساز، سقفی، فلنج ثابت و متحرک، چکش، یاتاقان، پولی، روتور ماسه ساز، الکتروموتور و…

خرید قطعات سنگ شکن با بهترین قیمت

در صورت خرابی قطعات سنگ شکن، می‌توانید به راحتی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. یکی از سایت‌های معتبر ارائه دهنده قطعات سنگ شکن، فروشگاه دلتاکراشر است که قطعات مختلف را با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. پیش از خرید می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کرده و بهترین گزینه را متناسب با نیاز خط تولید خود خریداری نمایید.

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *