راهنمای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی یک عنصر ضروری در کسب و کارهای مرتبط با غذا و هتل‌ها است که حجم زیادی از ظروف را در مدت زمان کوتاهی تمیز می‌کند. برای هر مکان، نوع خاصی از ماشین ظرفشویی ساخته می‌شود تا پاسخ گوی نیاز آن واحد صنعتی یا تجاری باشد.

انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

انواع ماشین‌های ظرفشویی صنعتی معمولاً با نام ماشین ریلی، ماشین ظرفشویی هود تایپ، ماشین ظرفشویی ظروف شیشه‌ای و ماشین‌های ظرفشویی کانتری همچنین انواع سیخ شوی شناخته می‌شوند که تفاوت اصلی این مدل‌ها، در قفسه‌های ظرفی است که می‌توانند در ساعت بشویند.

ماشین ظرفشویی ریلی

چنانچه نیاز دارید صدها بشقاب را در هر ساعت شسته و از آن‌ها استفاده کنید، ماشین ظرفشویی ریلی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این دستگاه برای شستن حجم زیادی از ظروف طراحی شده و به صورت خودکار همه مراحل را انجام می‌دهد. این ماشین‌های ظرفشویی بدنه بزرگی دارند؛ بنابراین برای نصب و راه اندازی آن به فضای زیادی نیاز خواهید داشت.

ماشین ظرفشویی هود تایپ

ماشین ظرفشویی هود تایپ دارای اندازه‌ای کوچکتر نسبت به ماشین ظرفشویی ریلی است. معمولاً در این مدل وقتی درب را روی ظروف کثیف پایین می‌کشید، به‌طور خودکار شروع به کار کرده تا مجبور نباشید دکمه‌های زیادی را فشار دهید. ماشین ظرفشویی هود تایپ نسبت به ماشین ظرفشویی زیر کانتری کاربر پسندتر است زیرا کسی که با آن کار می‌کند، مجبور نیست خم شود تا ظروف را روی هم چیده و بردارد.

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی زیر کانتری

ماشین‌های ظرفشویی زیر کانتری اغلب در بارها یا آشپزخانه‌های کوچک استفاده می‌شوند. این مدل در مقایسه با ماشین ظرفشویی که در خانه دارید، چرخه شست و شوی سریع‌تری دارند. ماشین ظرفشویی زیر کانتری در مشاغل با نیاز متوسط مانند رستوران، مراکز نگهداری از سالمندان و … کاربردی است.

ماشین ظرفشویی شیشه شوی

ماشین ظرفشویی شیشه شوی برای شستن لیوان‌ها و سایر ظروف شیشه‌ای مناسب است. این ماشین‌ها از فشار آب کمتری استفاده می‌کنند تا از ظروف شیشه‌ای شکننده در برابر شکستن محافظت کنند.

دیگر مقالات چیتا

نکات مهم در هنگام خرید بهترین ماشین ظرفشویی صنعتی

انواع مختلفی از ماشین ظرفشویی صنعتی در بازار وجود دارد که برای خرید بهترین ظرفشویی صنعتی باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • اندازه و وزن: ماشین ظرفشویی ریلی برای شستن صدها ظرف انتخاب فوق العاده‌ای است اما همانطور که اشاره شد، اندازه بزرگی داشته و فضای اشپزخانه را اشغال می‌کند. هنگام خرید ماشین ظرفشویی صنعتی باید محیطی که قرار است در آن نصب شود را در نظر گرفته و متناسب با فضای خالی آشپزخانه، نوع مناسب را خریداری کنید.
  • استفاده از انرژی برق: ماشین ظرفشویی صنعتی نسبت به همتایان خانگی خود انرژی بیشتری مصرف کرده و این امر با توجه به توان بالای آن، کاملا طبیعی است.
  • مصرف آب: مقدار آبی که انواع ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده می‌کنند، با یکدیگر متفاوت است. برخی از مدل‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، ظروف را با آب کمتری تمیز می‌کند و برخی از مدل‌ها مصرف آب بیشتری دارد.
  • دمای آب: طبق تحقیقات، ماشین ظرفشویی می‌تواند بیش از 99 درصد از باکتری‌ها را از بین ببرد. برای این امر، گرمای استفاده شده در ماشین ظرفشویی صنعتی بسیار مهم است. اگر در مورد بهترین دمای ضدعفونی کننده ماشین ظرفشویی صنعتی کنجکاو هستید، باید بدانید که ماشین ظرفشویی صنعتی باید حرارتی در حدود 60-70 درجه سانتیگراد در طول چرخه شستشو و حدود 80 درجه سانتیگراد در طول چرخه آبکشی داشته باشد.
  • زمان چرخه: اکثر ماشین‌های ظرفشویی صنعتی دارای چرخه‌های سریع زیر 120 ثانیه هستند تا کارکنان شما بتوانند در طول روز از آن‌ها نهایت استفاده را ببرند. هنگام خرید باید زمان چرخه را در نظر بگیرید تا بهترین گزینه را به آشپزخانه خود بیاورید.
  • مایع شستشو: برخی از ماشین‌های ظرفشویی صنعتی با نوع خاصی از مایع شست و شو کار کرده و این موضوع در طولانی مدت اهمیت زیادی خواهد داشت. پیش از خرید بررسی کنید که ماشین ظرفشویی با چه تمیز کننده‌ای مطابقت دارد.
  • ظرفیت ماشین ظرفشویی صنعتی: از خرید ماشین ظرفشویی که حجم مناسبی برای آشپزخانه شما ندارد، خودداری کنید. اگر خیلی بزرگ باشد، تمام روز خالی می‌ماند که این هدر دادن پول است. اگر خیلی کوچک باشد، باید مدت زمان زیادی منتظر تمیز شدن ظروف بمانید. یک ماشین ظرفشویی ریلی می‌تواند تا 200 قفسه در ساعت شستشو داده و یک ماشین ظرفشویی هود تایپ می‌تواند تقریباً 70 قفسه در ساعت را تمیز کند؛ یک ماشین ظرفشویی تجاری زیر کانتری حدود 20 قفسه را در ساعت تمیز می‌کند.
  • گارانتی ماشین ظرفشویی صنعتی: مانند هر دستگاه دیگری، قبل از خرید نگاهی به گارانتی سازنده بیندازید. عمدتاً این ضمانت‌ها خرابی قطعات را پوشش می‌دهند ولی لازم است حتما بررسی کنید که چه مواردی تحت پوشش گارانتی آن برند خواهد بود.
,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *