بهترین نوع شیلنگ هیدرولیک


بهترین نوع شیلنگ هیدرولیک

یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم هیدرولیک، شیلنگ هیدرولیک است که وظیفه انتقال سیال جاری در سیستم را بر عهده دارد. اهمیت شیلنگ‌های هیدرولیک آنجایی خود را نشان می‌دهد که در صورت بروز کوچکترین خرابی یا نشتی، کل سیستم با مشکلی جدی روبه‌رو خواهد شد و دیگر نمی‌تواند مثل گذشته فعالیت خود را ادامه دهد.

شیلنگ‌های هیدرولیک به طور کلی از سه لایه مختلف تشکیل شده‌اند. لایه داخلی، لایه‌ای است که در تماس مستقیم با سیال بوده و باید مقاومت بالایی در برابر مواد مختلف از خود نشان دهد زیرا در صورتی که جنس این لایه مناسب نباشد، با مواد جاری وارد واکنش شده و باعث تغییر آن خواهد شد. معمولا لایه داخلی را از لاستیک می‌سازند تا تمام ویژگی‌های لایه محکم و مقاوم را داشته باشد. برای تقویت شیلنگ هیدرولیک، بر روی لایه داخلی یک سیم مارپیچی قرار می‌دهند تا مقاومت آن در برابر عوامل بیرونی بیشتر شود. برای اینکه شیلنگ هیدرولیک در همه شرایط آب و هوایی دوام بیاورد و آسیب‌های بیرونی به راحتی باعث ایجاد اختلال در سیستم نشوند، یک لایه سوم هم بر روی شیلنگ قرار می‌گیرد که مقاوم آن‌ را چندین برابر خواهد کرد.

برای تهیه بهترین نوع شیلنگ هیدرولیک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شیلنگ‌های هیدرولیک متنوعی در بازار وجود دارند که هنگام خرید ممکن است کمی شما را گیج کنند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که در طول خرید باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید از جمله:

· سایز شیلنگ هیدرولیک: شیلنگ‌های هیدرولیک با مشخصات مختلف تولید می‌شوند تا متناسب با هر سیستمی باشند. قطر داخلی و قطر خارجی شیلنگ از جمله عوامل بسیار مهمی است که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود؛ خصوصا اگر امکان بالا رفتن حرارت محیط وجود داشته باشد.

· تحمل دمایی شیلنگ هیدرولیک: هر شیلنگ بسته به موادی که در ساخت آن به کار می‌رود، بازه تحمل دمایی مشخصی دارد. بسته به هدفی که شیلنگ را برای آن انتخاب می‌کنید، باید بازه دمایی را نیز در نظر بگیرید زیرا هر متریال واکنش متفاوتی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد.

· تحمل فشار شیلنگ: میزان تحمل فشار شیلنگ هیدرولیک مانند تحمل دمایی آن از جمله عوامل تعیین کننده‌ای است که در طول فرآیند خرید باید مورد توجه قرار گیرد. فشار سیستم باید متناسب با فشار شیلنگی باشد که خریداری می‌کنید؛ در غیر این صورت شیلنگ زود خراب خواهد شد و هزینه تعمیر یا تعویض شیلنگ باقی می‌گذارد.

مطالعه مقاله کامل:

https://medium.com/@drjclarck/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%B4%DB%8C%D9%84%D9%86%DA%AF-%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%DA%A9-e6d7379393df


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *