تعمیر انواع سنگ شکن


یکی از تجهیزات کاربردی در کارخانجات فرآوری سنگ‌های معدنی، سنگ شکن‌ها هستند که سنگ‌های بدست آمده از دل معادن را به ذرات بسیار کوچکی تبدیل می‌کنند تا آماده استفاده در کارخانجات دیگر باشند. انواع سنگ شکن‌ها به مرور زمان و به دلیل برخورد دائم با سنگ نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند که برای عملکرد بهتر دستگاه لازم است تعمیر آن را نیز جدی بگیرید.

سنگ شکن ها را چه کسی اختراع کرد؟

سنگ شکن‌ها از زمان ایجاد در اواسط دهه 1800 نقش اساسی در صنایع ساخت و ساز کشورهای سراسر دنیا داشته‌اند. از آن زمان میلیون‌ها تن سنگ توسط سنگ شکن‌ها خرد شده تا بتوان با کمک آن‌ها جاده، فرودگاه، روسازی خیابان و … را ساخت. سنگ شکن‌ها مواد خروجی از معادن را دریافت کرده و ناخالصی‌های موجود در آن‌ها را جدا می‌سازند. همزمان با جداسازی ناخالصی‌ها، باعث تغییر سایز سنگ شده و به کارفرما اجازه می‌دهند تا بتواند در محصول خود ( مانند آسفالت) از این سنگ‌های کوچک استفاده نماید.

اولین سنگ شکن توسط الی ویتنی بلیک (برادرزاده الی ویتنی، مخترع ماشین پنبه پاک‌کن) در سال 1857 اختراع شد. بلیک در سال 1852 مسئولیت نظارت بر سنگ فرش‌های خیابان را بر عهده گرفت و پنج سال بعد با توجه به نیاز جاده‌ها توانست سنگ شکن‌ها را اختراع کند. در قرن نوزدهم سنگ شکن‌ها در ساخت جاده ها برای کشور در حال رشد امریکا بسیار ارزشمند بودند. علاوه بر این موضوع، سنگ شکن‌ها برای استخراج فلزات گران‌بها از بلوک‌های غول پیکر سنگ استفاده می‌شدند.

روش کار سنگ شکن‌ها چگونه است؟

اصل کلی خرد کردن سنگ شکن‌ها بر پایه دو مدل است. یکی از آن‌ها روشی است که به آن خرد کردن فشاری می‌گویند و عملیات خردسازی سنگ‌ها با وارد کردن فشار به سنگ انجام می‌شود. نوع دیگر سنگ شکن‌های ضربه‌ای هستند که با ورود ضربه به سنگ توسط چکش و سایر قطعات سایز آن‌ها را کاهش می‌دهند. سنگ شکن‌های دیگری هم وجود دارند که ممکن است عملکرد آن‌ها متفاوت با سنگ شکن های ضربه ای و فشاری باشد اما این دو نوع پرکاربردترین نوع سنگ شکن هستند.

انواع سنگ شکن ها

سنگ شکن‌ها بسته به محل قرار گیری در سه دسته مختلف قرار می‌گیرند. دسته اول سنگ شکن‌های اولیه هستند که در مرحله اول خطوط خردایش قرار گرفته و شامل سنگ شکن فکی می‌شود. برخی از سنگ شکن‌ها پس از سنگ شکن‌های اولیه نصب شده و نام آن‌ها سنگ شکن ثانویه است که محبوب ترین نوع این سنگ شکن‌ها، سنگ شکن کوبیت و مخروطی است. چنانچه نیاز باشد اندازه سنگ‌ها کوچکتر شود ( مانند کارخانه تولید شن و ماسه ) دسته‌ای دیگری از سنگ شکن‌ها در کارخانجات نصب می‌شود که ماسه سازها هستند.

read more:

https://medium.com/@drjclarck/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%B4%DA%A9%D9%86-aa61fc5c771


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *