کدام مکمل بدنسازی بیشترین طرفدار را دارد؟

مکمل بدنسازی

تعداد زیادی از بدنسازان و ورزشکاران برای عضله سازی و افزایش قدرت بدن از مکمل‌ بدنسازی استفاده می‌کنند که با کمک آن‌ها می‌توانند نیروی مورد نیاز عضلات را تامین کرده و باعث عضله سازی بیشتر شوند. در این مقاله با برخی از محبوب‌ترین مکمل‌های غذایی در بدنسازی آشنا می‌شویم که توسط ورزشکاران زیادی استفاده می‌شوند.

کراتین

کراتین را می‌توان محبوب‌ترین مکمل بدنسازی دانست. مکمل کراتین توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر آن ثابت شده است. مکمل کراتین به حفظ انرژی در طول ورزش کمک کرده و بهترین گزینه برای ورزش‌های سنگین است که توسط بدنسازان انجام می‌گیرد. طبق مطالعات کراتین بین 5 تا 15 درصد باعث افزایش عملکرد ورزشی و توان عضلات خواهد شد. علاوه بر آن در ریکاوری پس از تمرین هم نقش مهمی داشته و باعث می‌شود بدن زودتر به حالت عادی خود برگردد. سریعترین راه برای دیدن اثر کراتین بر عضلات، دنبال کردن روش بارگذاری 20 گرم در روز به مدت 5-7 روز و به دنبال آن دز استاندارد 5 گرم در روز است با این حال مصرف دز 5 گرمی به مدت 28 روز هم باعث افزایش حجم عضلات خواهد شد.

پروتئین وی

 پروتئین آب پنیر که به آن پروتئین وی نیز گفته می‌شود، از شیر به دست آمده و پروتئین مورد نیاز ماهیچه‌ها را تامین می‌کند. این پروتئین یکی از عناصر مهم در ساخت عضله است و به همین دلیل توسط ورزشکاران زیادی مورد توجه قرار گرفته است. پروتئین وی سریع هضم شده و پس از یک دوره مصرف اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود. پروتئین وی پس از تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت زیرا می‌تواند به بهبود حجم عضلات شما کمک کند. این پروتئین در دسته محبوب‌ترین مکمل‌های بدنسازی قرار می‌گیرد و با یک دوره مصرف تاثیر شگفت انگیز آن خود را نشان خواهد داد. بهترین دز مصرفی پروتئین وی، 20 الی 30 گرم در طول روز و پس از تمرین یا قبل از خواب است. برخی از افراد پس از تمرین از پروتئین وی و کربوهیدرات کنار هم استفاده می‌کنند که باعث اثربخشی بیشتر می‌گردد.

BCAA اسیدهای آمینه

 اسیدهای آمینه زنجیره‌ای که شاملL-Leucin ، L-isoleucin و L-Valin می‌شوند، عمدتا برای محافظت از عضلات به کار رفته و یکی از محبوب ترین مکمل‌های بدنسازی هستند. این مکمل می‌تواند به ریکاوری بدن کمک کرده و باعث افزایش سرعت بهبود عضلات شود. توصیه می‌شود این مکمل سی دقیقه قبل از تمرین مصرف شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. یک مطالعه انجام گرفته در سال 2020 نشان داد افرادی که برای یک دوره از مکمل‌های BCAA استفاده می‌کنند، صدمات کمتری نسبت به سایر افراد تجربه کرده و سرعت ریکاوری آن‌ها بالاتر است. مکمل‌های BCAA به ویژه لوسین، با افزایش سنتز پروتئینی و سرکوب تخریب پروتئین، به تنظیم متابولیسم پروتئین کمک می‌کند که نتیجه آن بهبود عضلات آسیب دیده در طول تمرینات است.

کافئین

ممکن است کافئین بتواند عنوان محبوب ترین مکمل دنیا را طی سال‌های اینده به خود اختصاص دهد زیرا محبوبیت آن با کراتین قابل مقایسه است. مصرف مکمل کافئین خستگی عضلات را کاهش داده و به ورزشکار نیروی بیشتری برای انجام حرکات ورزشی سنگین می‌دهد. این مکمل برای وزنه برداران هم بسیار مفید بوده و باعث افزایش عملکرد آن‌ها خواهد شد. برای اینکه کافئین بهترین اثر را بر بدن شما داشته باشد، 150 تا 300 میلی گرم از آن را 30-60 دقیقه قبل از تمرین مصرف کنید.

مکمل روغن ماهی

روغن ماهی منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 است که این اسیدها فواید بی شماری را برای بدن به همراه دارند. تمرین‌های شدید ورزشی می‌تواند باعث آسیب عضلانی و التهاب شود. در حالی که التهاب با شدت کم مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما صدمات جدی می‌تواند روند تمرینات ورزشی را با مشکل مواجه سازد. تحقیقات نشان می‌دهند که اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند به کاهش درد عضلات پس از ورزش کمک کرده و باعث سرعت بخشیدن به روند بهبودی عضلات شوند. هم‌چنین  امگا 3 می‌تواند میزان سنتز پروتئین را افزایش داده و منجر به افزایش بیشتر توده عضلانی شود.

البته در نظر داشته باشید که در کنار این مکمل‌های ورزشی باید تمرینات و تغذیه سالم را نیز جدی بگیرید تا بهترین نتیجه را داشته باشد. اگر برای خرید مکمل بدنسازی نیاز به مشاوره دارید و نمی‌دانید کدام مکمل مناسب نیاز شماست، می‌توانید با کارشناسان ما در داروبیار تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه دهند. تمامی مکمل‌های موجود در داروخانه آنلاین داروبیار با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب در اختیار شما قرار خواهند گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *