معرفی سنگ شکن راک اند راک

سنگ شکن راک اند راک

استفاده از چندین نوع سنگ شکن در یک پروژه خردایش سنگ‌های معدنی و کاهش سایز آن‌ها کاملا رایج است. در بسیاری از خطوط تولید چندین سنگ شکن در مراحل مختلف نصب می‌شوند تا سنگ را به اندازه، شکل و قوام دلخواه کاهش دهند. البته همه پروژه‌ها اینگونه نیستند و گاهی اوقات سنگ شکن‌های اولیه به تنهایی ممکن است کاهش سایز کافی برای نیاز خط تولید را ایجاد کنند. به عنوان مثال اگر اندازه نهایی محصول شما فقط باید بین 4 اینچ تا 6 اینچ باشد، یک سنگ شکن فکی یا سنگ شکن ضربه‌ای می‌تواند اهداف شما را محقق کند. البته لازم به ذکر است که بیشتر خطوط تولید به اندازه‌های بسیار کوچک‌تر نیاز داشته و لازم است در کنار سنگ شکن‌های فکی، از سنگ شکن‌های دیگری هم کمک بگیرند.

دیگر مقالات چیتا

سنگ شکن اولیه

سنگ شکن اولیه به عنوان اولین دستگاه در خط تولید خردایش سنگ‌های معدنی جای می‌گیرد که سنگ‌های معدنی پس از استخراج از داخل زمین، برای کاهش سایز و جداسازی ناخالصی‌ها به سمت سنگ شکن اولیه فرستاده می‌شوند. سنگ شکن اولیه توانایی خرد کردن سنگ‌های بسیار سخت را هم دارد.

سنگ شکن ثانویه

در سنگ شکن ثانویه، اندازه سنگ به طور چشم گیری کاهش پیدا می‌کند. در این سنگ شکن‌ها بسته به نیاز خط تولید، یک ظرفیت خاص را خریداری کرده و سنگ‌های تولید شده توسط سنگ شکن فکی را به ذرات ریزی تبدیل می‌کنید. پر استفاده ترین نوع سنگ شکن ثانویه، کوبیت یا سنگ شکن ضربه‌ای است که در انواع خط تولید به دلیل ظرفیت بالا از آن استفاده می‌کنند.

3. سنگ شکن ثالثیه

هدف مرحله سوم خط تولید، کاهش بیشتر اندازه سنگ و شکل دادن به آن به منظور رسیدن به یک محصول قابل فروش است. این دسته از سنگ شکن‌ها بیشتر در کارخانجات تولید شن و ماسه استفاده شده و اندازه ذرات سنگ را تا 0 الی 6 میلی‌متر کاهش خواهند داد.

سنگ شکن راک اند راک

یکی از سنگ شکن‌های پرکاربرد در مرحله سوم خردایش، سنگ شکن راک اند راک است که عملیات خردایش در آن حول یک محور عمودی انجام می‌گیرد. این سنگ شکن انتخابی عالی برای خرد کردن سنگ جهت تولید شن و ماسه بوده و علاوه بر آن در خردایش روی، باریت، سیلیس و … هم کاربرد زیادی دارد. در سنگ شکن راک اند راک عملیات خردایش توسط سرعت بالای دستگاه و برخورد دائم سنگ‌ها انجام می‌گیرد.

مواد ورودی وارد دستگاه شده و با روشن شدن سنگ شکن با سرعت بسیار بالایی شروع به برخورد با یکدیگر می‌کنند. برخورد دائم سنگ‌ها با سرعت بالا به یکدیگر سبب می‌شود تا اندازه آن‌ها کاهش یافته و حالتی چند ضلعی پیدا کنند. یکی از بزرگترین مزایای این دستگاه تعویض راحت‌تر قطعات آن است که کار را برای کارفرما راحت‌تر می‌سازد. قطعات دستگاه‌ سنگ شکن معمولا به دلیل برخورد دائم با سنگ‌ها دچار ساییدگی شده و لازم است هر چند وقت یکبار آن‌ها را تعویض کنید که در سنگ شکن راک اند راک این کار به راحتی قابل انجام خواهد بود.

مواد ورودی به داخل سنگ شکن راک اند راک باید از 30 میلی‌متر کوچک‌تر باشند و اندازه سنگ‌های خروجی آن بین 0 الی 6 میلی‌متر خواهد بود. این اعداد نشان می‌دهد که سنگ شکن راک اند راک برای خرد کردن قلوه سنگ انتخاب مناسبی نخواهد بود. قطعات سنگ شکن در هر ساعت بین 25 الی 30 تن سنگ تولید خواهد کرد.

از جمله مزایای سنگ شکن راک اند راک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استهلاک پایین
  • ظرفیت تولیدی بالا
  • تعویض آسان قطعات سنگ شکن
  • طول عمر بالا
  • کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های حاصل از آن
  • خروجی بسیار با کیفیت و با اندازه مشخص شده
  • محصول نهایی مکعبی شکل برای تولید شن و ماسه

خرید سنگ شکن راک اند راک

ماسه سنگ، سنگ آهک، شن و گرانیت بدون شک رایج ترین سنگدانه هایی هستند که امروزه در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند اما این سنگ‌ها، سختی و سایندگی بسیار متفاوتی دارند. نوع سنگی که قصد دارید در خط تولید خود از آن استفاده کنید، انواع سنگ شکن هایی را که باید در خط تولید خود بگنجانید را تعیین می‌کنند. هرچه بیشتر در مورد نوع سنگی که می‌خواهید خرد کنید و کاربرد نهایی آن بدانید، انتخاب بهترین تجهیزات برای دستیابی به اهداف پروژه آسان تر است.

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *