0

مکمل بدنسازی حرفه ای

انواع مکمل بدنسازی
بازدید 12

مکمل‌ها به تنهایی باعث حجم سازی یا چربی سوزی نخواهند شد اما در صورت ترکیب با تمرینات ورزشی و رژیم غذایی سالم، می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. مکمل بدنسازی سرعت رسیدن به اندام آیده‌ال را افزایش داده و تضمین کننده تناسب اندام شما خواهند بود. در طول انجام تمرینات مختلف ورزشی، ریکاوری پس از تمرین از جمله معیارهایی است که اهمیت زیادی دارد. مکمل‌ها ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث افزایش سرعت ریکاوری عضلات می‌شوند؛ در نتیجه خطر مریض شدن یا صدمه دیدن در حین تمرینات تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. چنانچه به بدنسازی علاقمند هستید، بهتر است در مورد مکمل‌های بدنسازی حرفه‌ای اطلاعات داشته باشید تا بتوانید بهترین نهایت استفاده را از تمرینات خود ببرید. بدون این مکمل‌ها فرآیند کاهش وزن و عضله سازی کند انجام خواهد گرفت.

بهترین مکمل‌ها برای بدنسازی

مکمل‌های زیادی برای عضله سازی وجود دارد که در این بخش محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

1. پروتئین وی

پروتئین برای رشد عضلات ضروری بوده و استفاده از مکمل آن رایج است. اگر در مورد بدنسازی تصمیم جدی دارید، بهتر است حتما مکمل پروتئین وی را در برنامه خود جای دهید تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید. پروتئین‌ها نقش مهمی در ساخت عضلات ایفا کرده و می‌توانند در دفع چربی‌ها هم موثر باشند. در بازار تعدادی زیادی مکمل پروتئین وی (Whey Protein) وجود دارد که بسته به هدف خود می‌توانید بهترین مورد را انتخاب کنید. برخی از مکمل‌های پروتئین دارای لاکتوز بوده و برخی فاقد لاکتوز هستند تا افرادی با معده حساس هم بتوانند از آن استفاده کنند. برای افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنند، پودر پروتئین مخصوص وجود دارد تا کمبودهای برنامه غذایی آن‌ها را جبران کند.

انواع مکمل بدنسازی

2. آمینو اسیدها

آمینو اسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین بوده و برای متابولیسم بسیار اهمیت دارند. دو نوع آمینو اسید وجود دارد که عبارتند از EAA و BCAA.

آمینو اسیدهای EAA “اسیدهای آمینه ضروری” عبارتند از ال-تریپتوفان، ال-لیزین، ال-متیونین، ال-فنیل آلانین، ال-ترئونین، ال-والین، ال-لوسین و ال-ایزولوسین. این آمینو اسیدها در زندگی روزمره و به ویژه در عضله سازی و تناسب اندام نقش پر رنگی دارند، به همین دلیل باید استفاده از آن‌ها در رژیم غذایی خود را جدی بگیرید. افرادی که زیاد ورزش می‌کنند، باید از مکمل‌های حاوی امینو اسید استفاده کنند زیرا نیاز به پروتئین و اسیدهای آمینه افزایش می‌یابد و بدن انرژی بیشتری می‌طلبد.

BCAA، آمینو اسیدهای شاخه‌دار، می‌توانند عملکرد و رشد عضلانی را در فردی که ورزش می‌کند، افزایش دهد. BCAA حاوی سه آمینو اسید ضروری برای انسان، ال لوسین، ال والین و ال ایزولوسین است که به شروع سنتز پروتئین در سلول‌های بدن کمک زیادی می‌کنند. بدون این آمینو اسیدها، سنتز پروتئین در سلول ها شروع نخواهد شد زیرا بدن انسان نمی‌تواند این اسیدهای آمینه ضروری را تولید کند، بنابراین باید از طریق غذا جذب شوند.

3. کراتین

مکمل کراتین عملکرد شما را بهبود بخشیده و باعث رشد عضلانی بهتر خواهد شد. به طور کلی مکمل کراتین به افزایش قدرت، توده عضلانی و همچنین ریکاوری عضلات کمک می‌کند. افرادی که تمرینات سخت ورزشی انجام می‌دهند، با کمک کراتین می‌توانند سطح انرژی خود را افزایش داده و توان کافی برای سایر تمرینات پیدا کنند. با توجه به افزایش توده عضلانی و قدرت بدن، کراتین قادر است به جلوگیری از ضعف عضلانی، نارسایی قلبی و تحلیل عضلانی کمک کند. به طور کلی افزایش ذخایر کراتین، باعث افزایش منبع انرژی شده و قدرت زیادی برای تمرینات ورزشی کوتاه، مانند دوی سرعت یا تمرینات بدنسازی فراهم می‌کنند. سرعت ریکاوری بدن نیز با کمک کراتین افزایش می یابد.

4. گلوتامین

مکمل گلوتامین، مکملی ضروری در بدنسازی است. بدون گلوتامین، حجم عضلات از دست رفته و فرد شاهد تحلیل عضلات خود خواهد بود. مهم‌ترین نقش ال-گلوتامین، حفظ سنتز پروتئین است، یعنی فرآیند بیولوژیکی که به رشد عضلات کمک می‌کند. مصرف 20-5 گرم ال گلوتامین در روز توصیه می‌شود.

5. ویتامین‌ها

ویتامین‌ها نه تنها در بدنسازی، بلکه در سلامت کلی بدن شما اهمیت زیادی دارند. تمام ویتامین‌های مورد نیاز بدن از طریق برنامه غذایی جذب نمی‌شوند و برای اطمینان از اینکه بدن به ویتامین‌های مورد نیاز خود دسترسی دارد، باید استفاده از مکمل حاوی ویتامین را در نظر بگیرید. بهترین ویتامین برای ورزشکاران و بدنسازان، ویتامین C است. این ویتامین سیستم ایمنی و سلامت ورزشکاران را بهبود می‌بخشد، همچنین بسیاری از ویتامین‌های دیگر وجود دارد که باید مصرف کنید.

سخن پایانی

مکمل‌ها و مواد مغذی دیگری نیز وجود دارند که برای رسیدن به اهداف بدنسازی خود به آن‌ها نیاز دارید اما این لیست شامل مکمل‌هایی است که بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. اغلب ورزشکاران به اشتباه تصور می‌کنند که پروتئین کلید رشد عضلانی است اما در واقع باید مقادیر مشخصی از پروتئین را با مواد مغذی دیگر ترکیب کرده و با کمک ورزش به رشد عضلات کمک کنید. فراموش نکنید که در تمرینات بدنسازی، تداوم و تکرار از همه چیز مهمتر بوده و ورزش منظم و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب بهترین نتایج را برای عضله سازی در پی خواهند داشت.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر