آشنایی با اسکارف

اسکارف و دورگ

اسکارف چیست؟

یکی از وسایل پرکاربرد و محبوب در بین ورزشکاران و کوهنوردان اسکارف است که شاید آن را با نام دستمال سر هم بشناسید. اسکارف یک تکه پارچه دو لایه کوچک است که می‌توان از آن به عنوان دستمال سر، ماسک، جمع کردن مو … استفاده کرد. اسکارف اندازه کوچکی داشته و بسیار سبک وزن است اما در صورت نیاز می‌توان لایه آن را باز کرده و یک دستمال سر بزرگتر داشت. به دلیل وزن پایین و جابجایی آسان، همراه بردن تعداد زیادی اسکارف به مسافرت هیچ سنگینی بر روی بار شما اضافه نخواهد کرد.

کاربرد اسکارف

شاید در نگاه اول اسکارف صرفا یک پارچه تزئینی به نظر رسد اما در واقعیت اینگونه نیست. مهم‌ترین کاربرد اسکارف محافظت از سر در فصول سرد سال است. با استفاده از اسکارف می‌توانید مانع از بروز علائم سرماخوردگی شوید. اسکارف‌ها در طرح‌‌ها و اجناس مختلفی تولید می‌شود و می‌توانید از اسکارف‌های گرم‌تر برای زمستان یا پاییز استفاده کنید. در مقابل دسته‌ای از اسکارف‌ها با پارچه‌های دیگری تهیه شده و برای استفاده در بهار و تابستان مناسب هستند.

دورگ در اینستاگرام هدرنگی

به طور کلی از اسکارف می‌توان به عنوان دستمال سر، ماسک، پیشانی بند، شال گردن و … استفاده کرده و مانع از قرار گرفتن آلودگی بر روی پوست بدن خود شوید. اگر از اسکارف به عنوان یک ماسک استفاده کنید، هیچ آلودگی وارد بدن شما نخواهد شد و در نتیجه سالم‌تر خواهید بود زیرا حتی گرد و غبار ساده هم می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد. برخی از افراد از سردردهای شدید رنج می‌برند که این درد در فصول سرد شدت می‌گیرد. برای پشت سر گذاشتن این دردها می‌توانید از اسکارف به عنوان پیشانی بند استفاده کنید تا پیشانی شما سرما نخورد.

در کشور ما مورد حجاب هم مطرح است که همین موضوع هم یکی دیگر از کاربردهای اسکارف را شامل می‌شود. به وسیله یک اسکارف می‌توانید موهای خود را جمع کرده و بدون مزاحمت شال بلند به طبیعت گردی بپردازید. حتی اگر در داخل خانه قصد دارید موهای خود را جمع کرده و مانع از ریختن آن‌ها بر روی صورت شوید، اسکارف را می‌توان به عنوان تل استفاده کرد.

به طور کلی کاربردهای اسکارف را می‌توان در عناوین زیر خلاصه کرد:

  • استفاده به عنوان کلاه: با چندین روش می‌توانید اسکارف را به عنوان کلاه یا دورگ به سر کرده و مانع از برخورد سرما با پوست سر خود شوید.
  • زیباتر شدن استایل: اسکارف با وجود کاربرد زیاد، شکل جذابی هم دارد و گاهی اوقات برای زیباتر شدن استایل استفاده می‌شود؛ خصوصا به خاطر تنوع رنگی که دارد به راحتی می‌توان آن را با هر لباسی ست کرد.
  • مچ بند: اگر به دلیل کار زیاد یا برای جلوگیری از آفتاب سوختگی باید مچ دست خود را ببندید، اسکارف می‌تواند یک مچ بند سبک و کاربردی باشد.
  • هد بند: در روزهای سرد سال از اسکارف به عنوان هد بند استفاده کنید.
  • جمع کردن موها: ساده‌ترین کاربرد اسکارف در جمع کردن موها خلاصه می‌شود که می‌توان به چندین شکل آن را استفاده کرد.
  • پیشگیری از ورود گرد و خاک: همانطور که اشاره شد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اسکارف، جلوگیری از ورود الودگی و گرد و خاک به بدن است، خصوصا اگر به عنوان ماسک استفاده شود.

برای خرید و سفارش اسکارف و دوگ دخترانه به این لینک مراجعه کنید:
https://www.instagram.com/hedrangi/


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *