مکمل های بدنسازی مناسب افراد دارای اضافه وزن


چاقی و اضافه وزن یک مشکل بسیار جدی برای سلامتی است و برای کسانی که قصد دارند با کاهش درصد چربی بدن، ظاهر خود را بهبود بخشند، استفاده بسیاری از مکمل‌ بدنسازی برای کاهش وزن مناسب خواهد بود. در حقیقت همه ما می‌دانیم که برای کاهش وزن چیزی که واقعاً اهمیت دارد رژیم غذایی و تمرین است. این رژیم غذایی است که باعث کاهش وزن می‌شود، جایی که کلمه لاغری نشان دهنده کاهش وزن، عضله و چربی است.

کسانی که بدنسازی می‌کنند اغلب تمایل دارند چربی بدن را کم کرده و توده عضلانی را تا حد امکان دست نخورده باقی بگذارند. در هر دو حالت مکمل‌های لاغری مختلفی پیدا می‌شود که می‌تواند برای رسیدن به این اهداف مفید باشند. مکمل‌های کاهش وزن دارای مکانیسم‌های عملی هستند که در چند جهت عمل می‌کنند:

– تحریک سیستم عصبی مرکزی

– افزایش متابولیسم

– تعدیل متابولیسم چربی و کربوهیدرات

– افزایش حس سیری

– مانع از جذب چربی و کربوهیدرات‌ها

بنابراین با مصرف مکمل کالری بیشتری از دست داده و در نتیجه چربی بدن کاهش پیدا می‌کند. کاهش وزن، یا بهتر است بگوییم از دست دادن چربی و برجسته کردن عضلات به راحتی با انجام ورزش، تغذیه سالم و کمک مکمل انجام خواهد گرفت. در ادامه به معرفی مکمل‌هایی خواهیم پرداخت که می‌توانند برای افراد دارای اضافه وزن انتخاب خوبی باشند.

دقت داشته باشید که هر کدام از این مکمل‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند اما میزان مصرف و نحوه مصرف مکمل به نظر مربی و یا پزشک متخصص بستگی دارد. از آنجایی که افراد از نظر سن، ویژگی‌های فیزیکی و بدن متفاوتی هستند، ممکن است بسته به نظر مربی دوز مصرفی کم و زیاد شده و یا ساعت مصرف آن تغییر کند.

کافئین

کافئین ماده فعال موجود در قهوه است اما می‌توان آن را در بسیاری از مواد غذایی دیگر مانند نوشیدنی‌ها از جمله شکلات داغ و نوشیدنی‌های انرژی زا یافت. کافئین به دلیل اثر بالقوه ترموژنتیکی که دارد برای مدت طولانی مورد مطالعه قرار گرفته و ثابت شده است که می‌تواند مصرف انرژی را در حالت استراحت افزایش دهد. علاوه بر آن جذب انرژی از غذا را کاهش داده که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اگر به ترکیبات مکمل های کاهش وزن نگاه کنیم، کافئین همیشه در بین مواد تشکیل دهنده آن‌ها وجود دارد. مصرف 200-400 میلی گرم، ترجیحا قبل از تمرین انتخاب خوبی برای مصرف خواهد بود.

پروتئین وی

پروتئین وی

یکی از مکمل‌های بسیار محبوب بین ورزشکاران، مکمل پروتئین وی است که عمدتا برای عضله سازی و حفظ حجم آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که پروتئین وی به متابولیسم بدن کمک کرده و اشتها را کاهش می‌دهد، گزینه‌ مناسبی برای افرادی است که قصد دارند با مصرف مکمل کاهش وزن داشته باشند. پروتئین وی عضلات را حفظ کرده و باعث سوخت و سوز بیشتر و از بین رفتن چربی‌های بدن خواهد شد.

مکمل کازئین

کازئین مانند پروتئین وی نوع پروتئین بدست آمده از شیر است که می‌تواند برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مفید باشد. این پروتئین حاوی اسید آمینه‌های مورد نیاز بدن بوده و به طور کلی ساختاری مشابه پروتئین وی دارد با این تفاوت که جذب کازئین توسط بدن به مراتب دیرتر از پروتئین وی انجام می‌گیرد. مکمل کازئین قادر است فرد را برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه داشته و حس گرسنگی در بدن ایجاد نکند که در نهایت با مصرف کالری ورودی، به کاهش وزن هم کمک موثری می‌کند.

ال کارنیتین

ال کارنیتین نام نوعی اسید آمینه است که در بدن انسان به صورت طبیعی یافت می‌شود. مصرف مکمل ال کارنیتین به بالا رفتن سطح انرژی بدن کمک کرده و موجب افزایش سوخت ‌و ساز چربی‌ها خواهد شد که در نتیجه به مرور زمان وزن فرد کاهش پیدا می‌کند. مکمل ال کارنیتین یک مزیت بزرگ دیگر هم دارد و آن جلوگیری از تحلیل ماهیچه‌های بدن است. مصرف این مکمل سبب خواهد شد که فرد انرژی کافی برای انجام تمرینات سخت را داشته و پس از تمرین هم سرعت ریکاوری وی افزایش پیدا کند.

مکمل کراتین

کراتین یک ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. همچنین در گوشت قرمز و غذاهای دریایی یافت می شود. اغلب برای بهبود عملکرد ورزشی و توده عضلانی استفاده می شود.

کراتین در تولید انرژی برای عضلات شرکت می کند. تقریباً 95٪ در ماهیچه های اسکلتی یافت می شود. اکثر مکمل های ورزشی در ایالات متحده حاوی کراتین هستند. به نظر می رسد افرادی که در هنگام شروع مصرف کراتین سطح کراتین پایین تری دارند نسبت به افرادی که با سطوح بالاتر شروع می کنند از مزایای بیشتری برخوردار می شوند.

مردم معمولاً از مکمل کراتین برای بهبود عملکرد ورزشی و افزایش توده عضلانی استفاده می کنند. همچنین برای گرفتگی عضلات، خستگی، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، افسردگی و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از بیشتر این موارد وجود ندارد.

مکمل

سخن پایانی

به طور کلی مکمل‌های لاغری موثر وجود دارند اما اولین قدم در جهت کاهش وزن، رژیم و ورزش کافی است. مکمل‌ها تنها می‌توانند روند لاغری را تسریع کرده و به شما کمک کنند تا به اندام ایده‌آلتان برسد. چنانچه قصد خرید مکمل های بدنسازی مناسب افراد دارای اضافه وزن را دارید می‌توانید به سایت داروبیار مراجعه کرده و اطلاعات درج شده در هر محصول را مطالعات کنید؛ سپس بسته به نظر خود بهترین مکمل را با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید، دارو بیار، داروخانه آنلاین می باشد که کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *