معرفی قطعات مهم سنگ شکن هیدروکن

معرفی قطعات مهم سنگ شکن هیدروکن

سنگ‌های معدنی از جمله سرمایه‌های ارزشمند هر کشوری محسوب می‌شوند که برای بهره برداری از آن‌ها لازم است از تجهیزات مختلفی نظیر سنگ شکن، نوار نقاله، سرند، پارکر و … استفاده می‌شود. سنگ شکن‌ها مهم‌ترین این تجهیزات هستند که وظیفه خردایش سنگ‌ها را بر عهده داشته و ناخالصی‌های موجود در آن‌ها را جدا می‌کند. در واقع به وسیله سنگ شکن‌ها می‌توان اندازه مواد معدنی را به حدی کوچک کرد که قابل استفاده در کارخانجات دیگر باشند.

سنگ شکن‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است تا هر خط تولید بسته به میزان تولید روزانه، نوع سنگ و عملکرد دستگاه بهترین گزینه را انتخاب نماید. اندازه مواد ورودی و خروجی سنگ شکن هم تعیین می‌کند که باید در کدام مرحله از خط تولید نصب شود. سنگ شکن‌های اولیه قبل از همه دستگاه‌ها قرار گرفته و ورودی آن مواد خام معدنی هستند. پس از آن‌ها، سنگ شکن‌های ثانویه قرار می‌گیرند که سنگ‌ها را به اندازه‌ای 10 سانتی متری رسانده و در صورت نیاز دسته دیگری با نام ماسه ساز یا سنگ شکن ثالثیه نصب خواهد شد که وظیفه آن‌ها کاهش اندازه مواد معدنی تا 6 میلی‌متر و کمتر است.

سنگ شکن هیدروکن چیست؟

سنگ شکن هیدروکن یکی از شناخته شده‌ترین انواع سنگ شکن است که ظرفیت بالایی داشته و می‌تواند انواع سنگ‌های سخت و نیمه سخت را به ذرات کوچک تبدیل کند. این سنگ شکن معمولا در دومین مرحله از خط تولید نصب شده و می‌توان اندازه خروجی آن را کمک جک بالا برنده تنظیم کرد. در این سنگ فرآیند خردایش سنگ‌های معدنی توسط دو قطعه کانکیو و منتل صورت می‌گیرد. سنگ‌های معدنی پس از ورود به داخل سنگ شکن، بین این دو قطعه قرار گرفته و با بسته شدن فاصله بین آن‌ها، تغییر اندازه پیدا می‌کند. در حقیقت با تغییر اندازه این دو قطعه می‌توان یک سنگ شکن هیدروکن زیر شکن، متوسط شکن یا درشت شکن داشت.

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت در مورد سنگ شکن هیدورکن وجود سیستم روغن کاری خودکار آن است که باعث افزایش طول عمر آن نسبت به سایر سنگ شکن‌ها می‌شود. این سیستم خرابی قطعات را به تعویق انداخته و امکان استفاده در دستگاه در انواع شرایط آب و هوایی را فراهم می‌سازد. عمده کاربرد سنگ شکن هیدروکن در مرحله دوم فرآوری سنگ‌های معدنی است، اما بسته به جنس سنگ گاهی اوقات به عنوان یک سنگ اولیه هم کاربرد دارد.

تعمیر و نگهداری سنگ شکن هیدروکن نسبتا راحت بوده و هزینه جانبی زیادی برای شما نخواهد داشت. از آنجایی که قطعات آن در بازار زیاد است، در صورت خرابی آن‌ها هم تنها کافیست آن قطعه خراب با تعویض کنید.

قطعات اصلی سنگ شکن هیدروکن

قطعات داخلی همه سنگ شکن‌ها به مرور زمان و به دلیل برخورد دائم با سنگ‌های سخت معدنی دچار سایش خواهند شد. در سنگ شکن هیدروکن هم قطعات داخلی آن نظیر منتل و کانکیو به مرور زمان دچار سایش شده و برای بهبود عملکرد دستگاه لازم است آن‌ها را تعویض کنید. در صورتی که تعویض قطعات مشکل دار انجام نگیرد، به مرور زمان سایر بخش‌های سنگ شکن را نیز درگیر کرده و باعث بالا رفتن هزینه‌های جانبی خواهد شد. بهترین کار این است که پس از تشخیص خرابی یک قطعه، سریعا آن را تعویض نمایید.

قطعات اصلی سنگ شکن هیدروکن
قطعات اصلی سنگ شکن هیدروکن

دستگاه هیدروکن مانند هر سنگ شکن دیگری، از قطعات مختلفی تشکیل شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • باتمشل هیدروکن ساخته شده از جنس فولاد کربنی
  • منتل هیدروکن ساخته شده از جنس فولاد منگنزی و فولاد مولیبدن دار
  • تاپشل هیدروکن ساخته شده از جنس فولاد کربنی
  • کانکیو هیدروکن ساخته شده از جنس فولاد منگنزی و فولاد مولیبدن دار
  • شفت اصلی هیدروکن ساخته شده از جنس فولاد MO40
  • بوش اکسنتریک هیدروکن ساخته شده از جنس آلیاژ برنج

چنانچه دستگاه هیدروکن شما دچار خرابی شده و نیاز به قطعه جدید برای آن دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه پایا سنگ شکن تماس بگیرید تا قیمت روز قطعه به شما اعلام شود. تمامی قطعات ارائه شده توسط مجموعه پایا سنگ شکن دارای کیفیت بالایی بوده و با بهترین قیمت خدمت شما عرضه می‌شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *