راهکارهای جدید و موثر برای حفظ جوانی و زیبایی پوست


یکی از مهم‌ترین عواملی که مستقیما بر روی زیبایی ظاهری ما اثر می‌گذارد، سلامت و جوانی پوست است. پوست انسان به مرور زمان و با افزایش سن، حالت ارتجاعی خود را از دست داده و چین و چروک‌های بر روی آن نقش می‌بندد.

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با تکیه بر آن‌ها جوانی و زیبایی پوست خود را حفظ کنید؛ در این مقاله قصد داریم به مرور این روش‌ها بپردازیم.

1- پوست باید به خوبی تمیز شود

از سنین 40 یا 50 سالگی، سلول‌های مرده اپیدرم روی سطح پوست جمع شده و می‌توانند باعث مسدود شدن منافذ پوستی شوند، بنابراین لازم است دائما پوست تمیز شود. البته این نکته تنها مختص این سنین نیست و در هر سنی که هستید، باید پوست خود را قبل از خواب به خوبی تمیز کنید. به هیچ وجه با آرایش نخوابید و از پاک کننده‌های مناسب برای از بین بردن آثار مواد آرایشی استفاده کنید.

2- از تونر کمک بگیرید.

برای داشتن پوستی تمیز و مرطوب، از پاک کننده پوست به همراه تونر استفاده کنید. تونرها رطوبت پوست را حفظ کرده و موجب شادابی بیشتر آن می‌‌شوند.

3- بهتر است هر روز صبح سرم حاوی ویتامین C استفاده کنید.

رادیکال‌های آزاد باعث آسیب سلولی به پوست شده و به مرور زمان مشکلات مختلف پوستی ایجاد خواهند کرد. توصیه می‌کنیم که هر روز صبح از سرم حاوی ویتامین سی استفاده کنید تا پوست بتواند با این رادیکال‌های آزاد مقابله کند.

4- در برابر نور خورشید استفاده از ضد آفتاب توصیه می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین عوامل آسیب به پوست صورت، نور خورشید است که در صورت تابیدن طولانی مدت می‌تواند باعث تغییر رنگدانه‌های پوستی شود. بهترین کار این است که پیش از خروج از منزل، ضد آفتاب استفاده کنید. ضمناً باید در نظر داشت که ضدآفتاب باید هر چهار ساعت یکبار تمدید شود و اگر قرار است در ساحل یا استخر در معرض آفتاب قرار بگیرید باید هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید.

5- درمان‌های مورد نیاز برای مبارزه با افتادگی پوست را امتحان کنید.

پیری پوست از 40 تا 45 سالگی شروع شده و به مرور زمان عمیق‌تر می‌شود. تنها راه کم کردن سرعت آن از طریق فرکانس رادیویی است. البته روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد که متخصص پوست با توجه به شرایط شما بهترین گزینه را پیشنهاد خواهند داد.

6- کلینیک زیبایی مناسبی را انتخاب کنید.

توصیه می‌شود به کلینیکی بروید که پزشک موسس آن مسئولیت اجرای درمان‌ها را بر عهده دارد یا درمان شما زیر نظر یک متخصص انجام می‌گیرد. متخصص زیبایی ابتدا پوست شما را بررسی کرده و به شما می‌گوید که بهترین درمان کدام است. علاوه بر آن باید بررسی کنید که مطب دارای دستگاه‌های پیشرفته‌ای است یا خیر. گاهی اوقات دستگاه‌ها قدیمی شده و روش‌های درمانی جدید، اثر گذاری بهتری دارند.

7. مقدار زیادی آب بنوشید.

پوست نباید فقط از بیرون هیدراته شود. نوشیدن مقادیر زیادی آب برای حفظ آب بدن از درون ضروری است. نه تنها پوست، بلکه سلامت بدن با نوشیدن آب حفظ شده و باید آن را جدی بگیرید. همچنین مواد غذایی با آب زیاد و برخی میوه‌ها مانند گلابی هم می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. با آبرسانی بهتر، پوستی جوان‌تر، نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهید داشت و این به شما کمک می‌کند تا در 50 سالگی جوان‌ به نظر برسید.

8. یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید.

رژیم غذایی سالم یکی از نکات اصلی حفظ زیبایی و جوانی پوست است. اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید پوستی بهتر داشته باشید، مهم است که از یک رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از آنتی اکسیدان پیروی کنید. از جمله مواد غذایی که می‌توانند پیری سلول‌های پوست را متوقف کرده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ کنند می‌توان به پرتقال، توت فرنگی و مرکباتی که مقادیر زیادی ویتامین C دارند، اشاره کرد. مصرف غذاهایی آماده و فست فودی می‌تواند سرعت پیری پوست را افزایش دهد.

9. از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید.

دخانیات و الکل هم برای سلامتی و هم برای زیبایی ما بسیار مضر هستند. تنباکو پوست ما را بسیار خسته و مملو از سموم می‌کند، همچنین چین و چروک‌ها را بسیار عمیق‌تر و قابل مشاهده‌تر می‌کند. از سمت دیگر مصرف بیش از حد الکل باعث می‌شود بدن ما راحت‌تر کم آب شده و به مرور زمان پیری آن بیشتر خود را نشان دهد.

سخن پایانی

در مجموعه شیرین دهقانی میتوانید از خدمات زیبایی همچون پاکسازی پوست، درمان مشکلات پوستی، تزریق بوتاکس و… استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *