انواع شیلنگ سیلیکونی و مصارف

شیلنگ سیلیکونی

انواع شیلنگ‌های سیلیکونی

یکی از شیلنگ‌های پرکاربرد در صنایع مختلف، شیلنگ سیلیکونی است که دارای مقاومت بالایی بوده و به دلیل انعطاف پذیری بی نظیر، برای کاربردهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از شیلنگ سیلیکونی در صنایع مختلفی نظیر خودروسازی، تجهیزات پزشکی، انتقال سیالات، دامداری، صنایع بهداشتی، صنایع آزمایشگاهی، صنایع غذایی و … استفاده شده که بسته به نوع کاربرد، می‌توان مدلی مناسب را خریداری کرد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع شیلنگ سیلیکونی بپردازیم، با ما همراه باشید.

شیلنگ سیلیکونی نسوز

یکی از پرکاربردترین انواع شیلنگ سیلیکونی، شیلنگ نسوز است که در صنایع دارویی و غذایی کاربرد زیادی داشته و در صورت وجود حرارت بالا در محیط، بهترین انتخاب به شمار می‌روند. شیلنگ نسوز در برابر تغییرات دمایی مقاومت زیادی از خود نشان داده و به راحتی دچار پارگی یا خرابی نخواهد شد.

  • کاربرد شیلنگ سیلیکونی نسوز: کاربردی در صنایع غذایی، پتروشیمی، کوره صنعتی و آزمایشگاهی
  • ویژگی شیلنگ سیلیکونی نسوز: مقاوم در برابر حرارت بالا، انعطاف پذیری، عدم وجود مواد سمی
شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی پزشکی

یکی دیگر از انواع پر کاربرد شیلنگ سیلیکونی، نوع پزشکی آن است. همانطور که از نام این شیلنگ پیداست، برای بخش‌های مختلف پزشکی و آزمایشگاهی استفاده شده و کاربرد زیادی دارد.

  • کاربرد شیلنگ سیلیکونی پزشکی: کاربردی در سوند داخل وریدی، لوله گذاری جراحی‌های مختلف قلب، زنان، کودکان و مغز، آنژیوگرافی
  • ویژگی شیلنگ سیلیکونی پزشکی:  شفافیت زیاد ( تا در صورت هر گونه گرفتگی امکان مشاهده آن وجود داشته باشد)، عدم تغییر بو یا مزه سیال جاری در شیلنگ، مقاومت در برابر تغییرات دمایی، مقاومت بالا در برابر پارگی و آسیب‌های بیرونی، انعطاف پذیری بالا

شیلنگ سیلیکونی گرید دارویی

این شیلنگ اختصاصا برای مواد غذایی و دارویی تولید شده و شفافیت بالایی دارند تا در صورت بروز گرفتگی، بتوان به سرعت مشکل را برطرف کرد.

  • کاربرد شیلنگ سیلیکونی گرید دارویی: صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع پزشکی
  • ویژگی شیلنگ سیلیکونی گرید دارویی: شفافیت بالا، مقاوم در برابر تغییرات شیمیایی، حفظ حالیت اولیه ماده، عدم تغییر در مزه یا بو، انعطاف پذیری بالا
شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی فود گرید

در دامداری‌ها یا صنایع غذایی که نیاز به انتقال مواد غذایی با شیلنگ باشد، از نوع خاصی از شیلنگ‌های سیلیکونی با نام فود گرید کمک می‌گیرند که لایه داخلی آن هیچ تغییری در ماهیت ماده ایجاد نخواهد کرد.

  • کاربرد شیلنگ سیلیکونی فود گرید: صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع پزشکی، آزمایشگاهی
  • ویژگی شیلنگ سیلیکونی فود گرید: انعطاف پذیری بالا، شفافیت، مقاوم در برابر تغییرات دمایی، بدون مزه، بدون بو

سایر کاربردهای شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ‌های سیلیکونی جز مهمترین محصولات تولید شده با سیلیکون هستند که با افزودن مواد دیگر، می‌توان مقاومت آن‌ها در برابر عوامل محیطی را تغییر داد.

این شیلنگ علاوه بر کاربردهای ذکر شده در بخش‌های قبل، دارای چندین کاربرد دیگر می‌باشد از جمله:

  • صنعت خودروسازی
  • الکترونیک
  • تولید محصولات خانگی نظیر اسپرسوساز
  • تولید محصولات مراقبت بهداشتی

شیلنگ‌های سیلیکونی در ابعاد و قطرهای مختلفی تولید شده و طبیعی است که قیمت هر مدل با دیگری متفاوت باشد. پیش از خرید شیلنگ سیلیکونی ابتدا باید نیاز خط تولید خود را بررسی کرده و بسته به نوع ماده، بهترین گزینه ممکن را خریداری نمایید. چنانچه برای خرید انواع شیلنگ سیلیکونی نیاز به مشاوره داشتید، میتوانید با کارشناسان ما در الماس تیام تماس بگیرید.

الماس تیام انواع شیلنگ‌های سیلیکونی را با بهترین قیمت ممکن خدمت شما ارائه می‌دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *