بررسی اثربخشی هدایای تبلیغاتی در بازاریابی

هدایای تبلیغاتی

اگر مدیر یک کسب و کار هستید و قصد دارید برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید، راه‌های زیادی برای تبلیغات خواهید داشت که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. شما می‌توانید با صرف هزینه بسیار بالا، تبلیغات تلویزیونی رزرو کنید تا ببیندگان آن شبکه، نام برند شما را در آگهی‌ها مشاهده کنند یا می‌توانید تبلیغات در فضای مجازی را انتخاب کنید. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی معمولا محدود به بازه زمانی خاصی بوده و پس از آن پاک خواهد شد. علاوه بر آن کاربر تنها یک بار آن استوری یا پست را دیده و رد می‌شود، در نتیجه ممکن است توجه زیادی به نام برند شما نکند.

با توجه به این نکات می‌توان متوجه شد که همه روش‌های تبلیغاتی ایده‌آل نیستند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند اما در حالت کلی استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی می‌تواند بهترین گزینه برای برندهای کوچک و بزرگ باشد. اولین مزیت هدایای تبلیغاتی این است که نیاز به صرف بودجه زیاد برای خرید آن ندارید، با کمترین بودجه و سرمایه هم می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را برگزار کنید. علاوه بر قیمت مناسب، تبلیغات آن هم محدود به بازه زمانی خاصی نیست. ممکن است هدیه شما تا چندین ماه یا چندین سال همراه با افراد باقی بماند و با هر بار استفاده از آن کالا، به یاد برند شما بیفتند.

هدایای تبلیغاتی
اثر بخشی هدایای تبلیغاتی بر کسب و کارها

چرا باید از هدایای تبلیغاتی در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی می‌تواند روشی موثر در جذب مشتریان بیشتر باشد.

  • برای خرید هدیه تبلیغاتی نیاز به صرف هزینه زیادی ندارید. برای تبلیغات در تلویزیون و بیلبورد، باید میلیون‌ها تومان هزینه کنید و پرداخت این هزینه‌ها برای کمپین تبلیغاتی، برای برندهای کوچک و کم درآمدتر غیر ممکن است. در این حالت می‌توانند یک هدیه ارزان قیمت مثل سالنامه تبلیغاتی، پیراهن تبلیغاتی و یا حتی محصولات الکتریکی انتخاب کرده و از آن برای معرفی برند خود استفاده کنند.
  • در روش ارائه هدایای تبلیغاتی می‌توان افراد بیشتری را با برند آشنا کرد. زمانی که شما یک خودکار تبلیغاتی یا ساعت تبلیغاتی را به افراد زیادی هدیه می‌دهید، هر زمان که از آن استفاده کنند، اطرافیان نام برند را بر روی خودکار و یا ساعت دیده و در صورت نیاز برای استفاده از خدمات و محصولات شما به وب سایت‌تان مراجعه می‌کنند. شما هزینه کمی برای خودکار و یا ساعت صرف کرده‌اید، اما با کمک آن تعداد زیادی از افراد را با برند خود آشنا کرده و جامعه مشتریان بیشتری داشته باشید.
  • در صورت با کیفیت بودن هدیه تبلیغاتی، می‌توان تا ماه‌ها از آن استفاده کرد. زمانی که برای خرید هدیه تبلیغاتی به بازار مراجعه می‌کنید، با طیف وسیعی از مدل‌ها روبه‌رو خواهید شد که بسته به بودجه و سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. در کنار شکل ظاهری هدیه، باید کیفیت آن هم مورد بررسی قرار گیرد. با کیفیت بودن هدیه تبلیغاتی به نفع خود شما خواهد بود زیرا مشتریان برای مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کرده و نام برند شما برای چندین ماه در جلوی چشم آن‌ها خواهد بود؛ علاوه بر آن هدیه دادن یک کالای با کیفیت به اعتبار برند شما خواهد افزود.
  • به وسیله هدایای تبلیغاتی می‌توان وفاداری مشتریان قدیمی را کسب کرد. هر برندی تعدادی مشتری قدیمی دارد که مدتهاست از خدمات یا محصولات آن‌ها استفاده می‌کند. در صورتی که تمرکزتان بر روی جذب مشتریان جدید باشد، به مرور زمان مشتریان قدیمی را از یاد می‌برید. با ارائه یک هدیه تبلیغاتی به مشتریان قدیمی می‌توانید حس خوبی در آن‌ها ایجاد کرده و از وفاداری آن‌ها تشکر کنید. حس قدردانی که به مشتریان خود می‌دهید، سبب خوشنامی برند شما خواهد شد.
  • واضح‌ترین دلیلی که ثابت می‌کند هدایای تبلیغاتی بهترین روش بازاریابی است، افزایش فروش محصولات و خدمات است. فرقی نمی‌کند از چه هدیه تبلیغاتی برای جذب مشتریان استفاده کنید، در هر صورت فروش محصولات شما روندی صعودی پیدا خواهد کرد. در حقیقت شما با صرف کمترین هزینه ممکن، به رشد و پیشرفت کسب و کار خود کمک زیادی می‌کنید.
  • هدایای تبلیغاتی می‌توانند بهتر از کارت ویزیت عمل کنند. زمانی که شما کارت ویزیت خود را به اشخاص می‌دهید، آن کارت صرفا جنبه اطلاع رسانی داشته و بر روی آن ایمیل و شماره تماس شما ذکر شده است اما هدیه تبلیغاتی علاوه بر انتقال اطلاعات برند، یک وسیله کاربردی را شامل می‌شود؛ در نتیجه اثر گذاری بیشتری دارد.
تاثیر هدایای تبلیغاتی بر بازاریابی کسب و کارها
تاثیر هدایای تبلیغاتی بر بازاریابی کسب و کارها

پیشنهاد نویسنده :

با مطالعه مقاله ویژگی هدایای تبلیغاتی مناسب برای کسب و کارهای مختلف شما میتوانید بهترین و کاربردی ترین انتخاب را داشته باشید و با توجه به معیار و ملاک های افرادی که قصد دادن هدیه به آنها را دارید آنها را جذب برند خود کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *