مزایای استفاده از شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی از جمله پر کاربردترین‌ شیلنگ‌های موجود در بازار است که صنایع مختلفی از آن استفاده می‌کنند. این شیلنگ به دلیل مقاومت بسیار بالا مورد توجه قرار گرفته و می‌توان در هر محیطی آن را به کار گرفت. شیلنگ سیلیکونی در صنایع حساسی مانند صنایع دارویی و بهداشتی هم مورد استفاده قرار گرفته و انتقال بدون مشکل مواد را تضمین می‌کند. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد شیلنگ سیلیکونی در اختیار شما قرار خواهیم داد، با ما همراه باشید.

شیلنگ سیلیکونی چیست؟

همانطور که از نام شیلنگ سیلیکونی پیداست، از لاستیک سیلیکونی ساخته شده و این متریال مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل بیرونی از خود نشان می‌دهد. مقاومت بالای شیلنگ به دلیل فرآیند اکستروژن با لاستیک سیلیکونی است که این موضوع باعث بهبود ویژگی‌های آن شده است. از آنجایی که انتقال مواد باید با دقت زیادی انجام گیرد، استفاده از شیلنگی مقاوم مانند لاستیک سیلیکونی اهمیت زیادی داشته و بدون آن‌ها امکان جابجایی آن‌ها وجود نخواهد داشت. لاستیک سیلیکونی علاوه بر مقاومت بی نظیر، در برابر حرارت هم حالت خود را حفظ کرده و دچار پارگی نمی‌شود، در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و وقت خواهد شد.

ویژگی‌های شیلنگ سیلیکونی کدامند؟

شیلنگ سیلیکونی دارای ویژگی‌های منحصربفرد زیادی است که باعث می‌شود نسبت به سایر شیلنگ‌ها برتری پیدا کند.

  • این شیلنگ ضد اشتعال بوده و می‌توان در هر محیطی از آن استفاده کرد.
  • سبک وزن بوده و جابجایی آن سخت نخواهد بود.
  • شیلنگ سیلیکونی در برابر اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • هیچ ماده سمی در ساخت شیلنگ به کار نرفته است، در نتیجه جابجایی مواد غذایی با آن مشکلی برای سلامتی ایجاد نخواهد کرد.
  • رنگ شفاف شیلنگ سیلیکونی به شما اجازه خواهد داد تا تمام مسیر تولید را به راحتی بررسی کرده و در صورت گرفتگی متوجه منشا مشکل شوید.
  • بی بو بودن شیلنگ سیلیکونی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن برای موادی مانند شیر است که از هر گونه تغییری جلوگیری می‌کند.
  • از شیلنگ سیلیکونی می‌توان برای مواد شیمیایی هم استفاده کرد.
  • شیلنگ سیلیکونی انعطاف پذیری بالایی داشته و قابلیت نصب در هر محیطی را دارد.
  • شیلنگ سیلیکونی در هر دمایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
  • این شیلنگ در برابر آسیب‌های محیط اطراف مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد.
  • در صورتی تغییرات آب و هوایی دچار خرابی نخواهد شد.

کاربردهای شیلنگ سیلیکونی

همانطور که در بخش قبل مشاهده کردید، شیلنگ سیلیکونی دارای ویژگی‌های بی نظیری است که باعث محبوبیت آن در صنایع مختلف شده است. این شیلنگ انعطاف پذیر بوده و همزمان مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارد، هم‌چنین به دلیل وزن سبک جابجایی راحتی داشته و قابل استفاده در هر دمایی است. با توجه به شفاف بودن شیلنگ سیلیکونی، امکان مشاهده و تشخیص گرفتگی‌ها در بخش‌های مختلف یک مسیر وجود دارد. در ادامه عمده کاربردهای شیلنگ سیلیکونی را بررسی خواهید کرد.

  • استفاده از شیلنگ سیلیکونی در صنایع پزشکی

در واقع استفاده از شیلنگ سیلیکونی در صنایع پزشکی یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن تلقی می‌شود. صنایع پزشکی حساسیت بالایی داشته و نمی‌توان از هر شیلنگی برای آن استفاده کرد اما شیلنگ سیلیکونی با مقاومت بسیار بالا و سایر ویژگی‌هایی که دارد، تبدیل به بهترین در این صنعت شده است. شیلنگ سیلیکونی سمی نیست و واکنش آلرژیک هم ایجاد نمی‌کند، علاوه بر آن در هر دمایی قابل استفاده است.

شیلنگ سیلیکونی
  • استفاده از شیلنگ سیلیکونی در سیستم خنک کننده خودرو

در سیستم‌های خنک کننده خودرو هم از شیلنگ سیلیکونی استفاده می‌شود. با توجه به تحمل دمایی بالای شیلنگ، انتخابی ایمن برای انواع خودروها خواهد بود.

  • استفاده از  شیلنگ سیلیکونی در تولید لبنیات

در شیردوشی نیاز به شیلنگی است که شیر را از گاو به داخل مخزن منتقل کند. برای این منظور از شیلنگ سیلیکونی استفاده می‌کنند که سمی نبوده و از آنجایی که بی بو است، باعث تغییر در شیر نخواهد شد.

  • استفاده از شیلنگ سیلیکونی در آکواریوم

در فیلتر هوا آکواریوم هم می‌توان از شیلنگ سیلیکونی استفاده کرد. برای این مورد شیلنگ‌های مختلفی قابل استفاده هستند اما شیلنگ سیلیکونی طول عمر و انعطاف پذیری بیشتری دارد.

  • استفاده از شیلنگ سیلیکونی در دستگاه قهوه ساز

در دستگاه‌های اسپرسوساز از شیلنگ سیلیکونی استفاده می‌شود. از آنجایی که شیلنگ مقاومت دمایی بالایی داشته و در عین حال دچار پارگی یا نشتی نمی‌شود، گزینه مطمئن برای قهوه ساز خواهد بود. این شیلنگ در دستگاه قهوه ساز برای انتقال آب و مخزن شیر به کار گرفته می‌شود.

اگر به دنبال خرید و انتخاب شیلنگ سیلیکونی یا به دنبال شیلنگ های دیگری مانند، شیلنگ پنوماتیک و … هستنید یا سوالی برای شما مطرح شده است، می‌توانید با کارشناسان ما در تهرانی مارکت تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار گیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *